MSZP-SZDSZ-FIDESZ mutyi: vizuális környezetszennyezés még 25 évig

Általános

Mi szimplán kibasznánk az óriásplakát-maffiát az országból, vigyék a vizuális szemetüket az anyjuk sírjára. MSZP-SZDSZ-FIDESZ mutyi, ezek a szarháziak felelősek Budapest reklámmocskáért. A mocskos, elhanyagolt utasváróiról elhíresült Intermedia ingyen kapta meg a közterületet (vagyis elvileg az utasbeállók takarításáért, karbantartásáért). A MAHIR 45 milláért, ez szimplán egy fideszes cég, jó bornak is kell a cégér, nemhogy egy Fidesznek.

Valakiknek nagyon kell a pénz, új cipője lesz a politikus gyerekének.

A postot a Vastagbőrtől loptuk:

Kedden tudtuk meg az LMP jóvoltából, hogy milyen két csodás szerződést kötött Budapest 2006-ban. Tartalmat és értéket tekintve olyan igazi ballib stílusúakat (=sok közpénz kb semmiért), de ezt nem egyedül csinálta az MSZP-SZDSZ koalíció. Erős a fideszes vonal a történetben.
Ahogy az LMP írja: “2006-ban a Fidesz kezdeti ellenkezése után, majd – a Mahír csomagba emelése után – annak támogatásával a főváros két, huszonöt évre szóló szerződéssel eladta plakáthelyeinek zömét.”
Való igaz, a budapest.hu-n megtalálható a két szerződés rövid leírása:
Az LMP részleteket is tud:
“Intermédia Kft szerződése:
  • Szerződés: 25 év, kizárólagosság
  • Fizetendő közterület használati díj: 0 Ft/év
  • Darabszám: 713 utasváró, 2 tábla, 2 oldala
  • 100 City Light
  • 25 db Mini Light
  • még 1500 megállóban lévő utasvárók, további szerződések alapján…
Vállalások:
  • 2 év alatt új utasvárók telepítése – nem teljesült
  • takarítás, tisztítás, graffiti és rongálás kijavítás 3+1 napon belül – nézzük meg a várost
  • Pótlás max. 30 napon belül
  • Megjegyzés: a szerződésből kilépni nem lehet, a nem teljesítést szankcionálni nem lehet.
Mahír Cityposter Kft:
  • Szerződés: 25 év, kizárólagosság
  • Fizetendő közterület használati díj: nettó árbevétel 15 %-a, min. 45 Millió + Áfa /év
  • Darabszám: 621 db hirdetőoszlop
  • 140 db elfedő hirdetőoszlop
Vállalások:
  • Andrássy úton teljes oszlopcsere,
  • 150 db belső világítású hirdetőoszlop
  • műemléki hirdetőoszlop – Hungária körgyűrűn belül
  • 25 db internetes terminál?
  • 5 db légszennyezés mérő oszlop?
  • AWK- 3000 darab/év EU-s plakáthely?
  • 40-60% kedvezmény sport, kultúra célra
  • Megjegyzés: a szerződésből kilépni nem lehet, a nem teljesítést szankcionálni nem lehet.”
Eddig elég ismerős, nem? 0, vagy nem sokkal több mint 0 forintért óriási haszonhoz juttatni a köz vagyonából egy(két) magáncéget, és a tuti haszon érdekében választásokon átívelő időtartamra megkötni vele a közszopató szerződést, persze felbonthatatlanul.
(Kérem a naridroid olvasókat, hogy csak defibrillátorra kötve olvassanak tovább.)
Ami új meglepő kibukott az elmúlt 8 év történéseihez, sajtótájékoztatóihoz képest, az a kedélyes együttműködés a színfalak mögött.
Az Intermédia Kft. egy csendes cég, csak annyit tudni róla, hogy feljelentette a KétfarkúKutyátplakátrongálásért, a fenti szerződésben vállalt feladatait pedig finoman szólva is gyatrán végzi.
A Mahír Cityposter Kft.-re viszont sok szép találatot dob ki a Google. Cégtörténet az Indexről:
“A Mahir (Magyar Hirdető) Rt-ben 1994-ben lett igazgatótanácsi tag Simicska Lajos nem sokkal privatizációja után (250 millió forintért 88 százalék). A fideszes pártkönyvelő mellett az MDF-es gazdasági vezető, Kollár K. Attila és Tóth Béla lett tulajdonos a cégben, nem sokkal az 1993-as pártszékház-eladási botrány után.
1995-ben a Mahirhoz került három lap, a Magyar Nemzet, az Expressz és az Esti Hírlap kiadói joga a Hírlapkiadó Rt-től. A feltételezések szerint a jobboldal a Horn-kormány alól akarta kimenteni a lapokat, de az év végére visszakerülnek. Kollár és Tóth kiszáll, Gansperger Gyula és Győri Tibor beszáll. A Mahirhoz egyre több vállalkozás kerül.
1998-ban, az Orbán-kormány magalakulása után Simicska Lajos lesz az APEH elnöke, kiszáll a Mahirból, és csak 2001-ben tér vissza, a cég vezérigazgatója Győri Tibor.
2003-ban áramvonalasítják a céget, nyereséget csak két leányvállalata, a Mahir Cityposter Kft, illetve a Szerencsejáték Rt. televíziós show-műsorainak otthont adó stúdióként alapított HI Kft. termel, 105 és 122 millió forintos mérleg szerinti eredménnyel. A Schlecht Csaba által vezetett vidéki fióktelepek megszűnnek.
(A mediator.hu-n bárki megnézheti, hogy a Mahír Cityposterben jelentős részt birtokol a Mahír Zrt., aminek vezérigazgatója ma, 2010-ben is Simicska Lajos.)
Az [origo] archívuma is megőrzött egy apró nüanszot a rendszerváltásnak nevezett katymasz környékéről:
“”A közpénzek pártcélú felhasználását bizonyítja, hogy Szalay Gábor SZDSZ-es országgyűlési képviselő írásbeli kérdésére Járai Zsigmond pénzügyminiszter beismerte, hogy az állam fizette vissza a Fidesz-cégek adósságait, például a Fidesz kampányát finanszírozó Mahir Cityposzter esetében, aminek részvényeit 27-szeres áron, állami pénzekből vásároltatta meg a Fidesz” – áll a Szabad Demokraták Szövetségének közleményében. Járai a napokban küldte meg válaszát Szalay Gábor SZDSZ-es képviselő hozzá intézett kérdéseire. A pénzügyminiszter válaszában így fogalmaz: “A Postabank Rt. korábbi vezetése alatt felhalmozott kétes kinnlévőségeket a bank a Reorg Apport Rt.-nek és saját work out – (felszámoló) – cégének tőkehelyzetének rendezésébe tartozik, amelynek az árát az állam fizette meg.” A Mahir Cityposzter Kft. a Mahir Rt. leányvállalata tavaly márciusban – a választások előtt – 380 millió forintos ügyletet kötött a Postabankkal. A Cityposzter 14 millió 700 ezer forintos üzletrészét huszonhétszeres vételáron vette meg a Herczog-Palace nevű Postabank-cég. Az adásvételi szerződésben a Mahir visszavásárlási garanciát adott a Postabanknak, erre azonban nem került sor. Szakértők szerint az ilyen pénzügyi tranzakció valójában hitelnyújtás. A Postabank államosítása után az állam által szavatolt rossz követelések közé sorolták a Simicska Lajos vezette Mahir leányvállalattól megvásárolt üzletrészt. Az adóhatóság élére került Simicska Lajos az ügy kipattanásakor tagadta, hogy valójában kampánypénzről lett volna szó, amely a Postabanktól érkezett a Fideszhez. A pártok és a vállalkozások két külön ügy, a “közelállás” pedig nem jogi kategória – jelentette ki lapunknak Mádi László, a Fidesz-frakció tagja arra a kérdésünkre, hogy a pénzügyminiszter elismerte: a Postabank konszolidációja kapcsán a Fideszhez közel álló Mahir Cityposzter Kft. üzletrészének az árát az állam fizette meg. A politikus leszögezte: a Fidesznek csak egyetlen gazdasági társasága volt a kampány idején is. Simicska úr nem párttag, és semmilyen Fidesz-testülethez nem tartozik – tette hozzá Mádi arra a kérdésre, hogy a választásokig a Mahir élén Simicska Lajos, az APEH jelenlegi elnöke állt, aki a Fidesz korábbi gazdasági vezetője volt.”
2005-ben még nem volt teljes az egyetértés az MSZP és a FIDESZ között, igaz akkor ‘csak’ a cég Belváros-Lipótvárosban kihelyezett hirdetőoszlopainak közterülethasználati jogáról volt szó, amit pályáztatás nélkül 10 évvel meghosszabbított a jobbos többségű képviselőtestület. “Steiner Pál polgármester a bizottsági döntés végrehajtásának felfüggesztését azzal indokolta, hogy pályáztatás esetén jóval nagyobb árat harcolhatna ki magának az önkormányzat. Álláspontját ugyanakkor a belváros jobboldali többsége nem hagyta jóvá és a Jobbik, illetve a MIÉP képviselőivel együtt szavazva tíz évre meghosszabbították a Mahir Cityposter Kft. szerződését.”
Aztán győzött a józan ész, belefáradtak a képviselők a harcba, és 2006-ban úgy döntöttek, hogy jobb a békesség, nem érdemes a piszlicsáré kerületeken marakodni, elosztották inkább fifti-fifti az egész fővárost.
Huszonöt évre.

Kapcsolódó bejegyzések: az Intermedia kft szerződésszegése? + Mediacontact és Magyar Telekom + néma nép, üres falak + fogadjunk) + Intermedia: körkörös romok + szarfűrészt a reklámoszlopnak + rongáljuk meg az óriásplakátokat + kamu épületfejújítás a Bajcsy+Zsilinszky úton: óriásplakátnak kell az állvány + óriásplakátos, tegelős városrondítás + újabb mutyi: Media Led Screen System + vizuális környezetszennyezés: Németh Sándor (Hit Gyülekezete) óriásplakáton (Outdoor Media) + Non-Stop Autóiskola + nemlétező óriásplakátok a Belvárosban + Alternatív Alagút + Euro-AWK + dühös vandálok: illegális reklám megrongálása + Security 861, a matricás reklámszemét + Ön melyik MDF bulát répázná (óriásplakátos hirdetés, szavazzon Ön is pinaügyileg) + az Intermedia kb. egy éve nem nyúlt az utasbeállóhoz + Óriásplakát a Margitszigeten + mobil óriásplakátok, pódiumautók: Célcsoport Média + Üllői úti illegális reklámplakátok, az érintett kispesti Önkormányzat válaszát még mindig várjuk + pornográf plakátok + óriásmolinóval a Világörökségért + Székely Gábor (Szerencsejáték Rt) a toleranciáért kampányol + Lady Diana és az aszfaltreklám + a Célcsoport Média és Kóka János + Demszky reklámhajója a Világörökség közepén (Visualpower) + Quad Light Squad reklám: biciklis pofátlanság, útakadály + A bécsi kender szakvásár vadplakátja Budapesten + hányok a Jobbiktól, mondjon le a Pápa + a Luongo kerékpárbolt köztéri szemete + gerilla reklám + biciklivel reklámot a gyalogos zónába, a Bazilika elé

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s