Tarvágás a Tóparknál: hátha eladjuk a területet

Általános

“Mikor majd az utolsó fát is kivágjátok”.

A csőd előtti pillanatok.

A finanszírozási gondokkal küszködő Tó Park tarrá vágta a tómenti ligetet és máris árusítják, hátha legalább a menedzsment fizetése összejön hóvégére. A fairtást követően egy “köszönjük, TóPark” tábla jelent meg a körforgalom mentén, de a cég alkalmazottai gyorsan eltávolították. Köszönjük, TóPark. Köszönjük, Kuncze Gábor, köszönjük, Keller László, köszönjük, Fidesz.

Cím nélküli nagyobb térképen való megjelenítése

Három éve, 2007 nyarán jelentek meg az első hírek a törökbálinti tó partjára tervezett hatalmas ingatlanfejlesztésről. Nagyjából 140 hektáron épülnek irodák, lakások és kereskedelmi ingatlanok. Vagyis csak épülgetnek – a projekt ismerői és a munkákban korábban részt vevő vállalkozók szerint ugyanis az építkezés lelassult, embereket bocsátottak el, munkákat nem fizettek ki. A beruházó szerint minden rendben van, bár a válság miatt 2009 vége helyett valóban csak 2011 közepére fejezik be a munkák első fázisát.
“A kivitelezői és a tervezői oldalon lényegében leállt az építkezés” – mondta röviden egy ingatlanos, építőipari szakember a törökbálinti Tópark projektről. Egy a beruházásban egy ideig részt vett vállalkozó szerint “a teljes műszaki csapatot, mérnököket és tervezőket kirúgták, művezetőből csináltak építésvezetőt”. A projekt egy másik korábbi résztvevője azt mondta, hogy a dolgozók egy részétől elvették az autókat, a céget egy kisebb irodába költöztették. Törökbálinton arról is beszélnek, hogy vannak olyan vállalkozók, akiket nem fizettek ki, és hogy a tópart rendbetételén, illetve a betontorzóként a tóra meredő félkész épületeken túl semmilyen eredménye nincs a három éve indult építkezésnek. (index)

Nagy álmok az aranyháromszögben

A törökbálinti tó partja az ország egyik legértékesebb területe, mondják, bizonyára nem kevés elfogultsággal a helyiek. A területet aranyháromszögként is emlegetik: a településnek ezt az északnyugati, Biatorbággyal határos részét az M0-s, az M1-es és az M7-es autópályák veszik közre, továbbá itt vezet a Budapestet Béccsel összekötő 1-es vasútvonal. Itt kezdett bele még 2007-ben egy 180 hektáros ingatlanon egy 140 hektáros ingatlanfejlesztésbe a Walker and Williams Investment Group Hungary Zrt., amely akkori tervei szerint 2009 utolsó negyedévében adták volna át az első épületeket.
A tervekben irodaházak, lakóparkok és üzlethelyiségek építése mellett nagyszabású infrastrukturális fejlesztések szerepelnek. Saját vasúti megálló, az úgynevezett budai intermodális tömegközlekedési központ, belső buszhálózat, közvetlen autóbuszjárat Ferihegyre és a Déli pályaudvarra és helikopterleszálló is szerepel a Tóparkot bemutatótérképen. Ígérik sportpályák, múzeum, bölcsőde, óvoda, de még templom építését is, bár a honlapon lévő információkból nem mindig derül ki, hogy mi mikorra készül el, mi mikortól lesz használható.

A beruházó szerint a projekt különlegessége a Budapest és környéke legnagyobbjaként számon tartott tó, amit egy sétány és futópálya, valamint egy kerékpárút fog övezni, a közvetlen környezetében pedig rendezett, gyönyörű parkok biztosítják a kikapcsolódási lehetőséget. A 140 hektáros fejlesztés építési költsége 1,2 milliárd euró, a teljes beruházási költség ennek duplájára, 2,4 milliárd euróra rúg.

Voltak problémák

Arra a felvetésünkre, hogy az építkezés egyes közreműködőit, alvállalkozóit nem fizették ki, illetve bocsátottak el embereket, Petrovszky azt mondta: valóban küldtek el embereket, de “ők a tervezők voltak, és azért történt, mert az ő munkájuk véget ért”. Az alvállalkozókkal kapcsolatos ügyekről viszont nem beszélt, mondván: a WWIG a beruházó, míg az építkezés generálkivitelezője egy másik cég, a Deutsche General Bau (DGB) Építőipari és Tervező Kft., így az tartja a kapcsolatot az alvállalkozókkal.
Petrovszky azt mondta, nem tud arról, hogy milyen problémák voltak a kivitelező és az alvállalkozók között, és arról sem, volt-e ki nem fizetett, de elvégzett munka. Problémákról viszont tudott, mint mondta, van olyan épület, amiről egy próbamérésen derült ki, hogy nincs beleépítve annyi anyag, mint amennyinek a tervek és a szerződés szerint benne kellett volna lennie, így volt olyan födém, ami nem bírta el az előírt terhelést.

Ingatlan neve: Tópark. Címe: magyar 2045 Budapest,. Típusa: irodaház
Honlap: http://www.topark.eu

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s